Support voor organisatoren

Wil je meer weten of hulp nodig?
Lees onze veelgestelde vragen of neem contact op:
ons top-team staat klaar om je te ondersteunen.

Help?

Op zoek naar uitgebreide informatie: bezoek dan ons help center. Je vindt er een schat aan artikelen die je stap voor stap begeleiden bij al je vragen en problemen.

Klantendienst

Het antwoord niet gevonden? Neem contact op met ons support team.

Veelgestelde vragen

Wat is de kost voor mij als organisator om tickets te verkopen?

De prijs per ticket is ingesteld op €0.70 + 1% excl. btw.
Het procentuele onderdeel van de inhouding zal niet toegepast worden op de service kost die je zelf hebt gevraagd aan jouw klanten.

Voorbeeld:

  • Je verkoopt een bestelling met 2 tickets aan €10 + €1 service kost. In totaal heb je dus €22 verkocht.
  • De prijs per ticket is dus: (2 * €0.70) + (€20 * 1%) = €1.60 excl. btw.
  • Je ontvangt dus op jouw Mollie rekening €22 - (€1.6 + 21% btw) = €20,06.

Wanneer ontvang ik een uitbetaling van de ticketgelden?

Automatische doorstorting
Ticketgelden worden verwerkt via Tickoweb, en vervolgens automatisch doorgestort naar jouw eigen Mollie account. Vanuit Mollie kan je zelf bepalen op welke termijn je een uitbetaling wenst naar jouw (gekoppelde) bankrekening.

Met automatische inhouding
Welk bedrag ontvang je dan? Tickoweb zal de kosten die het aanrekent (prijs per ticket) automatisch inhouden wanneer de ticketgelden worden doorgestort naar jouw Mollie account. 

Je ontvangt dus: het volledige bedrag dat je verkoopt, dus inclusief eventuele service kosten die je zelf hebt aangerekend, maar min de prijs per ticket kost die ingesteld staat voor jouw organisatie.

Welke betaalmogelijkheden zijn er beschikbaar?

Tickoweb werkt samen met "payment providers" zoals bv Mollie, Ingenico en Europabank. De betaalmogelijkheden zijn dan ook afhankelijk van de gekozen provider.


Mollie is de preferred partner van Tickoweb, een overzicht van alle betalingsmogelijkheden kan je hier vinden. 


De meestgebruikte betalingsmethodes in combinatie met Mollie als provider zijn:

  • Bancontact & Payconiq
  • iDEAL
  • Credit card (VISA/Mastercard/American Express)
  • Apple Pay
  • Overschrijving (met automatische verwerking)
  • Sofort
  • Paypal
  • Bankbetaalknoppen: Belfius, KBC, ING  (in principe overbodig indien Bancontact/Payconiq geactiveerd is)


De partner-tarieven voor Tickoweb klanten liggen gevoelig lager dan de standaard tarieven van MollieSimuleer de totale kost van jouw ticketverkoop op www.tickoweb.be

Kan ik de layout van mijn ticket shop, tickets of e-mail wijzigen?

Voor de layout van de shop & e-mail werken we met "skins": je kan daar eenvoudig een (herbruikbare) layout maken obv visuals en kleuren. De inhoud van de mail kan je nog aanpassen via "e-mail templates". Idem voor het ticket: daar werken we met "ticket templates".

Hoe kan ik tickets of uitnodigingen voor gasten/genodigden versturen en wat is de kost?

Gebruik het Gast-kanaal om zelf of partners uitnodigingen te laten versturen naar genodigden. Er is geen prijs per ticket voor gratis tickets, je zal enkel betalen voor het gebruik van het Gast-kanaal. Meer info op onze pricing-pagina.

Een bezoeker is zijn tickets kwijt, wat moet ik nu doen?

Verifieer eerst of de mail niet per ongeluk in de spam-map terecht is gekomen.

Zo niet kan je in de Tickoweb admin gebruik maken van de zoekfunctie, of de bestelling opzoeken op basis van klantgegevens. Vervolgens kan je via de detailpagina van de bestelling kiezen om de bevestigingsmail opnieuw te versturen of de tickets te downloaden om ze nadien zelf te versturen naar de klant.

Hoe kan ik scanners huren, en hoe kan ik deze retourneren?

Scanners huren

Je kan de Tickoscan app gratis gebruiken op jouw eigen Android smartphone of Apple iPhone/iPad
Maar heb je een groot (> 500) aantal bezoekers, dan is het wellicht nuttig om professionele scanners te huren van Tickoweb.

  1. Reserveer tijdig: minstens 4 dagen voor jouw event, maar liefst zo snel mogelijk. Opgelet: we hebben een grote stock van scanners maar de beschikbaarheid hangt natuurlijk af van het aantal bestaande reservaties. We kunnen daarom geen garantie geven of het gevraagde aantal op de gewenste datum beschikbaar is. Daarom: reserveer tijdig!
  2. Maak een reservatie via https://rent.tickoweb.be: kies het aantal scanners en het aantal dagen dat je de scanners effectief nodig hebt. 
  3. Het aantal scanners is afhankelijk van het aantal ingangen en het aantal bezoekers dat je wenst. Ook de handling is van belang: krijgen bezoekers een polsbandje, moet er nog een actie plaatsvinden na het scannen ... Ben je niet zeker hoeveel scanners je nodig hebt? Mail support@tickoweb.be met de nodige info (aantal bezoekers/ingang/handling, ...)
  4. Wij versturen tijdig de scanners (verzendkosten zijn van toepassing) per koerier. Je moet énkel de huur betalen voor de dagen waarop scanners gebruikt worden. We vragen om de toestellen ook direct na het evenement te retourneren (zie: retourneren).

Retourneren

Is de scanning afgelopen, zorg er dan voor:

  • dat je de afgemeld bent in de Tickoscan app, doe dit via het settings-menu op de app.
  • pak de scanners degelijk in zodat ze veilig verzonden kunnen worden. Eventuele schade zal aangerekend worden!
  • schakel alle scanners uit.


Boek vervolgens zelf een koerier, en stuur de scanners terug naar:
Tickoweb
Minderhoutsestraat 1, 2320 Hoogstraten


Of gebruik het ontvangen retourlabel en boek een pick-up.

Hoe kan ik de klantendienst bereiken?

Je kan ons altijd bereiken via het contactformulier op onze website. Indien je kiest voor Tickoweb als ticketplatform maken we afspraken over telefonische ondersteuning.

Kunnen klanten bestellen & betalen met smartphone?

Ja, het ticket-platform past zich automatisch aan naar de schermgrootte (pc, laptop, tablet en smartphone) van de bezoeker.


Betaling kan eveneens verlopen op mobiele toestellen via bv Bancontact/Payconiq, ApplePay of de Bank-knoppen.